lördag 11 april 2009

Påsken på gården

Den vita tvillingen (den andra är svart) ligger och gottar sig under frukosten


Var ute igår morse och tog lite kort på fåren, hundarna och alla andra djur här. Det var riktigt trevligt. Solen sken och alla var glada. Lammen var riktigt söta. Igår kväll var de ute och skuttade som små tokar. Stångas lite med sina tråkiga syskon som ligger och bara latar sig eller som bara vill käka. De är grymt söta kan jag meddela.


Lotte och Voice Sitter och ser söta ut i moronsolen

Här har vi Lotte och besökaren Voice som är tänkt att bli årets kärlekspar =P De är jäkligt söta ihop och det är inte långt ifrån. och fud vad han är fin den hunden! Jag som då är hundrädd. Men han är jordens snällaste. Han är stor dock. Men snäll som bara den! Lugn och fin. Och han lyssnar bra med. Det är skönt. Det är lite så att jag vill ha honom. Kan inte jag få honom? =P Men nej, det kommer jag ju inte. Men han är riktigt fin. Kommer bli fina valpar av dem. Vet inte hur många valpar det kan tänkas bli. Men det är ett bra gäng som redan är bokade. Minst 5 vad jag vet. Så det kan ev vara hela kullen som redan är bokade. Det vet man aldrig. Men söta lär de bli iaf. Hoppas på många blue merle för det är nog lite min favorit-täckning. Men sen är lotte svart och fin med så... Men men...

Idag är det iaf påskafton och det har varit äggjakt i nyvakenheten. (Jag slapp att hosta som en galning imorse) Vart bara kissnödig och rätt morgonsnorig. Så det gick faktiskt att soma om. I en härlig sked eftersom jag frös en del efter att ha knatat ut tidigt som bara den i morgonrock. Det var mys hur som haver att krypa ner och säga att man fryser och få lite mer på sig och sin goa man som kramar och värmer (även om han somnade fortare än jag och snarkade högt som tusan =P )

Sedan blir det påskmat och "farbror" kommer hit. Blir nog en hel del spelsnack där. Han spelar ju oxå world of warcraft. Och jag är ju hans chef i spelet ;) Det är iinte dåligt =P Men han levlar lite för fort för min smak.... Men men... Det är roligt när man hittar folk med samma intresse. =)

Nu ska jag försöka att inte somna på mitt tangentbord... Jag hade nog kunnat sova i hundra år till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar