torsdag 5 februari 2009

Glömska

Jag har insett att jag är rejält glömsk. Jag glömmer hur många saker som helst om dan. Det skumma är hur fort jag kan glömma saker. Jag kan tex sitta här vid datorn och tänka att jag ska gå in på en sida, klicka på bokmärken och sedan bli helt förvånad och undra vad sjutton det var jag skulle titta på. Förut gick jag ut i köket för att ta mig en liten matbit från kylen. Vad hände? Jag glömde självklart min matbit... Jag har lyckats vara så disträ att jag har glömt min fjärrkontroll i kylen.... Man kan skämt en hel del om att man är glömsk. Men ibland vill man bara skrika ut "det är inte roligt längre". För det är inte roligt just nu. Jag har så mycket tankar och idéer, men jag har ingen möjlighet att fånga upp dem....

Ringde ungdomsmottagningen med igår. Några problem... Hon jag fick prata med var la inte den mest trevliga jag har pratat med, men värst var att jag har verkligen problem och jag ska ändå behöva vänta tills den 24:e innan jag får komma och ens prata med hon som sätter in p-stav. Men de trodde inte att jag skulle kunna sätta in min p-stav hos dem... Inte om jag vill ha en som håller i fem år. Men jösses.... Den jag har haft i nu har ju inte varit inne i ens två år, och ändå krånglar det som fan. Om det nu är sånt tryck på ungdomsmottagningen tycker man att de faktiskt kan få mer personal. Funderar på att ringa till vårdcentralen eller den vanliga barnmorskan och betala lite pengar istället så jag får det gjort lite snabbare. Jag vill ha en ny stav. För hormonspiralen som vi funderade på sak tydligen göra jävligt ont att sätta in. Och jag hatar verkligen dessa "gräv-sessioner" i det privataste av det privata... Mitt underliv är heligt för mig... Nej, jag vill ha en stav (är eg två stavar)som håller länge! Än ska det inte bli några barn vad jag vet iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar