tisdag 28 december 2010

Tidsbrist?

Det händer hela tiden en jäkla massa känns det som. Jag fick svar på mina cellprover att jag hade haft medelsvåra förändringar. Det kom tillbaka ett härligt svar där det stod att andra provet såg normalt ut. Man vill helst inte komma till andra provet för det gjorde ont kan jag lova... Men 8 månader sen vill de ha tillbaka mig. Jag fick gjort en finnålsbiopsi på skäldkörteln. Allt jag vet är att det är struma och de tar mera prover. Men ingen läkare verkar vara den osm ska prata med mig och förklara vad det är. Inte lite lustigt? Nej, inte spec lustigt att stå som ett fån och undra varför de sticker en gång på gång. men jag har gjort mitt ansikte känt hos flickorna på labb. De är alltid trevliga och förklarar bättre än läkarna (kanske inte så svårt eftersom de inte förklarar nåt alls).

Julen har varit lugn och mysig. Vi har gjort monsterröj och fixcat allt sånt som man inte fixar så många ggr om året. Allt för att få slappa med gott samvete. Nu ser det ut lite som kriget här igen så Imorgon ska vi ta det som blivit och stör och få det fint inför nyår. Jag kan inte förstå att det snart är ett nytt år. Man säger det varje år, men jag känner så varje år med. Precis lagom till jul då man vant sig vad det är för år så ska det helt plötsligt bli ett nytt år. Jag ser nog fram emot det lite. Jag hoppas på att de fixar problemen med sköldkörteln. Hade varit skönt om det blev gjort innan jag är helt flinits =S Sen är det våran första årsdag eg. Våran förlovningsdag =) Det är i början av året... För ett år sedan såg mycket annorlunda ut. Jag får erkänna att allt som har hänt i år som varit negativt har till mestadels löst sig till att vara det bästa. Det finns alltid två sidor av ett mynt och ibland behöver man leta rätt länge för att hitta den andra sidan....

På nyår ska jag göra nåt påhittat av mig. Till middag ska vi käka lövbit som är kryddat med lite grillkrydda, strödd hackad vitlök och så en skiva ost på. Rulla ihop och fäst med tandpetare. Lövbit a la vitlöksost? Till det pommes och kall bea. Till efterrätt blir det cookiesmousse som vi gör själva. Lite vitt sött vin under kvällen och lite film tror jag blir ett perfekt nytt år!

God fortsättning och ett gott nytt år =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar