söndag 13 december 2009

Duktig inför jul

Jag har varit lite småduktig inför lucia och jul. Bakat lussekatter. Dock kom det in ett problem i bilden. Vi var nyss och storhandlade och det är som ett jävla tetris där inne nu. Det får bara inte plats mer skit! Så stackars oss... Vi måste äta upp allt. Jag som är saffransgalen och allt grinar inte för det =)

Kärestan min är lite sur för att jag har fått honom att gilla saffran. han är lite småsur ibland för att jag fått honom att gilla sånt han inte gillar egentligen. Typ bondomelett, hemmagjorda köttbullar osv. Vissa saker är inte hans grej. Men så kom jag in i bilden och så ändrade allt på sig. Jag tycker det är lite roligt. Jag förstår att inte alla orkar stå och göra köttbullar jämt, konstant och ständigt. Det gör inte jag heller. Ingen är perfekt helt enkelt. Men jag gillar inte köpeköttbullar (mer än mamma scans när de är kalla). Alla köttbullar är så förjordat sega. Det är som en läderbit. Jag älskar en saftig härlig hemmagjord bit. Funderar på att göra pannbiff eller Köttfärslimpa i veckan. Får se vad som händer och sker. Är ju mycket mer utöver de vanliga sysslorna just nu. Iom att julen kryper närmare och närmare.

Men min duktighet till trots kan jag inte komma undan det jag fasar för varje vinter. Min ledvärk. Den är värre i år än förra året. Dock inte lika farlig som ett annat år. Men nu börjar det snart bli outhärdligt. Jag blir lättare trött, lättare grinig men jag kan inte sova. Så det kan vara lite av ett helvete. Nu är ju ett till smärteproblem. En visdomstand som har krupit upp mer och mer. Men det ser ut som det har blivit ärrvävnad på kinden och att kinden växer ihop med tandköttet på fel ställe. Jag har konstant tokont. Kan inte äta allt och när jag äter nåt är det som att stå och retas med en kobra. Den hugger tillbaka tillslut... Så nu har jag två uppdrag att ta itu med när jag hinner med. Doktorn och tandläkaren. Vad ska man säga?

Men men... Jag drömmer än om en härlig jul med härligt innehåll. Det ska bli riktigt trevligt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar